Chudnij z głową

Chudnij z głową

Zdrowy sen powinien być jedną z najprostszych i najnaturalniejszych czynności. Jednak pospieszny rytm współczesnego życia i natłok obowiązków sprawiają, że kiepsko się odżywiamy, a złe nawyki żywieniowe mogą przeszkodzić nam także w porządnym wysypianiu się. Profesor Luigi Gratton radzi, jak zadbać o prawidłowe odżywianie, by dobrze wysypiać się w nocy.skinetrin

Gdy mamy dużo obowiązków, zazwyczaj jemy mniej niż powinniśmy w ciągu dnia, a potem nadrabiamy zaległości z nawiązką wieczorem. Tymczasem powinniśmy postępować dokładnie na odwrót – mówi Luigi Gratton, wiceprezes ds. edukacji żywieniowej Herbalife.forskolin köpa

Zdaniem Grattona warto uświadomić sobie, jak poszczególne grupy żywności mogą wpływać na wzorzec snu. Pokarmy bogate w białko stymulują wytwarzanie substancji chemicznych w mózgu, które utrzymują nas w stanie czuwania, a obfite posiłki spożyte tuż przed pójściem do łóżka mogą prowadzić do niestrawności i zgagi – dobrze zgranego duetu, który pozbawi Cię snu.garcinia cambogia veda pret

Niskotłuszczowe posiłki z wysoką zawartością węglowodanów szybciej ulegają strawieniu i stymulują produkcję innych substancji w mózgu – tych odpowiadających za relaks i ułatwiających zasypianie. Dlatego lepiej zjeść dużo białka na śniadanie i lunch, co pomoże nam zachować dobrą formę umysłową przez cały dzień, a węglowodany zostawić sobie na obiad.white express system efekts

Zapewne, jak w przypadku większości ludzi na świecie, kofeina działa na Ciebie pobudzająco, więc wypicie filiżanki kawy przed pójściem spać nie jest dobrym pomysłem. Kofeina i alkohol mogą zaburzać normalne wzorce snu; być może będziesz w stanie po nich zasnąć, ale nie na długo. Ich spożycie utrudnia osiągnięcie najgłębszej i najbardziej relaksującej fazy snu. Nawet po przespaniu ośmiu godzin rano nadal czujesz się ociężały i niemrawy. Prawdopodobnie będzie Cię budził przepełniony pęcherz, bo zarówno kofeina, jak i alkohol działają moczopędnie.fatkiller

Od Twoich nawyków zależy, czy sięgać jeszcze po jakąś przekąskę przed udaniem się na spoczynek. Jeśli kolację jesz wcześnie, serwując sobie lekki posiłek i niedużą porcję, a potem czujesz, że mała przekąska pomoże Ci zasnąć i możesz pozwolić sobie na dodatkowe kalorie – w porządku, nie odmawiaj sobie tego. Dobrym wyborem będą produkty bogate w wapń, jak mleko lub jogurt, ponieważ wapń pomaga mięśniom się rozluźnić.royal ageless

Dieta sprzyjajaca zdrowemu snowi:

Jedz lekkie kolacje: sałatki, warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste

Przykładowe menu: talerz zupy z soczewicy, sałatka plus owoc na deser.

Jeśli wiesz, że kofeina działa na Ciebie pobudzająco, unikaj napojów kofeinowych 6-8 godzin przed planowaną porą udania się na spoczynek.

Alkohol spożywaj z umiarem, by uniknąć zaburzeń snu.

Wypijaj większość płynów w ciągu dnia i ogranicz ich spożycie po kolacji. Jeśli musisz wziąć lekarstwa tuż przed snem, popij je niewielką ilością wody.

Jeśli chcesz zjeść przekąskę, wybieraj produkty bogate w wapń, by wspomóc rozluźnienie mięśni.

Nasze prababcie uważały filiżankę ciepłego mleka za remedium na bezsenność – całkiem słusznie!