Czy otyłe dziecko należy odchudzać?

Czy otyłe dziecko należy odchudzać?

Otyłość to choroba cywilizacyjna, która w coraz większym stopniu dotyczy naszego społeczeństwa. Problem ten obserwuje się już w wieku dziecięcym. Już od najmłodszych lat utrwala się  w naszym społeczeństwie niezdrowy tryb życia. Nasze dzieci spędzają  dużo czasu nieruchomo siedząc przed telewizorem lub monitorem komputera. Często my sami rodzice, w codziennej pogoni za czasem, przemieszczamy się samochodem na zakupy, do szkoły oraz  na dodatkowe zajęcia. Często w sposób nieświadomy, pozbawiamy nasze pociechy szansy, na choćby niewielką dawkę aktywności fizycznej.  Zapominamy iż ruch na wolnej przestrzeni hartuje dzieci od najmłodszych lat a także  sprzyja wzmacnianiu ich odporności.drivelan τιμή

Niekontrolowana nadwaga naszych dzieci, pociąga za sobą liczne konsekwencje zdrowotne. Nadmiernemu obciążeniu poddany jest ich cały kręgosłup, biodra, kolana oraz stawy skokowe. Dodatkowe kilogramy nadmiernie obciążają pracę  ich serca  a także  zwiększają ryzyko rozwoju żylaków. Otyłość  powoduje zaburzenia  w przemianie tłuszczów i cukrów w  młodym organizmie. Przez co zwiększa się ryzyko rozwoju miażdżycy i cukrzycy, w wieku późniejszym.αργινίνη

Dlaczego moje dziecko jest otyłe?formexplode deva

Wszystkie pokarmy i wiele napojów zawierają kalorie, czyli porcję energii. Stosując dietę, aby schudnąć, staramy się jeść mniej kalorii niż  nasz organizm wykorzystuje. W ten sposób możemy stracić tkankę tłuszczową i redukować swoją  masę ciała. Jeśli człowiek spożywa więcej kalorii niż potrzebuje, wówczas może przybierać na wadze. U dzieci najczęściej nadwyżka kalorii pochodzi ze spożywanych w nadmiernej ilości słodyczy. O tym, że cukier zawarty jest w cukierkach, lodach , batonach oraz ciastkach wiemy wszyscy. Trzeba jednak uświadomić sobie, że cukier zawarty jest też, w bardzo chętnie spożywanych przez nasze dzieci, słodkich napojach, sokach i nektarach oraz wodach smakowych. Niestety są one często reklamowane przez producentów jako produkty naturalne , które zawierają witaminy, i tym samym służą zdrowiu. Zwiedzeni reklamą rodzice, w trosce o dziecko kupujemy produkty, które przyczyniają się do rozwoju jego otyłości. Bardzo dużą ilość kalorii niosą też ze sobą posiłki tłuste. Ich udział w  diecie dzieci powinien być możliwie zredukowany.formexplode deva

Jak zatem pomóc dziecku?formexplode deva

Odchudzanie dzieci nie może przybierać formy drastycznego głodzenia, jaką czasami stosują dorośli. Rozwijający się organizm dziecka potrzebuje bowiem stałego dostarczania wszystkich składników odżywczych. Musi zatem otrzymywać porcję zdrowej żywności, aby rosnąć prawidłowo. Zbyt drastyczna próba odchudzania, jak np. pomijanie posiłków lub jedzenie samej sałaty, może zaszkodzić zdrowiu młodego człowieka. Stanowi ono ryzyko powstania niedoborów w organizmie oraz, w następstwie, zaburzeń rozwoju dziecka. Niektórym bardzo otyłym dzieciom, lekarz może jednak zalecić redukcję masy ciała. Dzieciom, które muszą schudnąć pomocna może być wizyta u dietetyka. Specjalista wyjaśni, jak bezpiecznie zmniejszyć podaż kalorii, przy jednoczesnym dostarczeniu wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Jednocześnie pokaże, jak nauczyć dziecko jeść zdrowo i smacznie.

Diety, które nie zawierają różnorodnych produktów żywnościowych lub mają zbyt mało kalorii, mogą być niebezpieczne dla zdrowia dzieci. Niewskazane jest stosowanie na własną rękę wszystkich restrykcyjnych diet, które promują szybką utratę wagi. Faktem jest, że nie ma szybkiego rozwiązania, jeśli chodzi o redukcję masy ciała. Suplementy, specjalne napoje, czy koktajle stosowane w celu utraty wagi, są niebezpieczne szczególnie dla dzieci. Diety te mogą skończyć się wieloma powikłaniami oraz spowodować efekt jo-jo.

Oto kilka wskazówek dotyczących odchudzania Twojego dziecka:

Ogranicz ilość słodyczy zjadanych przez dziecko.

Zredukuj porcje dodatkowych posiłków, przyjmowanych przez dziecko.

Sprawdzaj kaloryczność poszczególnych produktów.

Unikaj wieczornego podjadania.

Wprowadź do diety dziecka jak najwięcej świeżych warzyw i owoców.

Unikaj słodkich napojów.

Dawaj dziecku do picia wodę mineralną niegazowaną.

Zachęcaj dziecko do spokojnego spożywania posiłków.

Sam , jako rodzic bądź dobrym przykładem.

Dla rodziców, chcących podjąć walkę z otyłością swoich pociech, bardzo ważna jest wiedza o konieczności zmiany stylu życia całej rodziny. Możemy poprawić stan zdrowia naszego dziecka, poprzez dbałość o prawidłowe odżywianie oraz zwiększenie jego aktywności ruchowej.  Wskazana jest każda forma zajęć ruchowych. Jest wiele dyscyplin sportowych. Na pewno dziecko polubi którąś z nich. Starajmy się ćwiczyć razem z nim. Dzieci bardzo lubią spędzany wspólnie czas, który dodatkowo wzmocni też naszą wieź. Zachęcajmy dziecko do zabaw z rówieśnikami na świeżym powietrzu. Pamiętajmy, że trudno jest promować zdrowy styl życia, samemu przesiadując nieustannie  na kanapie.