Dieta jabłkowa

Dieta jabłkowa

Łatwo dostępne na każdym straganie, o wielu smakach i w wielu gatunkach. Bogate w cenne mikroelementy oraz witaminy i pomocny w odchudzaniu błonnik. Mowa oczywiście o jabłkach. Co najważniejsze są dostępne przez cały rok.αργινίνη

Dlaczego jabłka tak dobrze nadają się jako element diety? Głównie dlatego, że jabłka cudownie oczyszczają organizm. Zjedzenie dwóch jabłek w ciągu dnia, zaspokaja 1/3 dziennego zapotrzebowania organizmu na witaminę C. Oczywiście zawartość ta jest różna w zależności od gatunku jabłek (przy czym najwięcej mają jej antonówki).drivelan

Jabłka ponadto zawierają połączenie witaminy C. magnezu i witaminy P, które uszczelniają naczynia krwionośne, działając przeciwmiażdżycowo. Magnez natomiast doskonale działa na układ nerwowy.formexplode efekti

Jabłka to także skarbnica innych cennych składników. Zawierają wapń i krzem, które wzmacniają nasze włosy i paznokcie. Są też bogate w żelazo i potas, Mają one właściwości odkwaszające i dlatego poleca się je osobom spożywającym dużo mięsa i pieczywa. Jabłka ponadto mają też miedź, błonnik w postaci pektyn oraz beta -karoten. Owoce te są wspaniałymi antyutleniaczami. Kwercetyna uszczelnia naczynia krwionośne uszczelnia naczynia krwionośne co zapobiega osadzaniu się cholesterolu. A więc i ta substancja działa przeciwmiażdżycowo. Substancja ta również działa przeciwnowotworowo i wzmacnia system immunologiczny. Oczywiście całe to bogactwo jest zawarte wyłącznie w świeżych owocach. Należy jeść je surowe gdyż po przetworzeniu tracą one cenne minerały w tym błonnik. Jabłka są też sporym zastrzykiem węglowodanów, dających organizmowi energię.formexplode efekti

Najważniejsze jest jednak to, że jabłka są tak mało kaloryczne. W 100 g tylko 30-50 kcal.formexplode efekti

Cudowne pektyny

Jabłka są źródłem błonnika. Zawierają go rozpuszczalne w wodzie pektyny. pektyny ograniczają przyswajanie tłuszczów i wspomagają ich trawienie. Pektyny obniżają również poziom cholesterolu, zmniejszają ryzyko chorób serca. Błonnik skutecznie pomaga walczyć z otyłością, a także pomaga zwalczyć zaparcia, biegunki, jest także skuteczny w walce z żylakami czy zapaleniem wyrostka robaczkowego.

Błonnik nierozpuszczalny w wodzie znacznie obniża poziom trójglicerydów we krwi, co działa przeciwmiażdżycowo. Stabilizuje również ilość glukozy we krwi, pomaga w walce z hipoglikemią. Ponadto oczyszcza ciało z toksyn, metali ciężkich i kwasów żółciowych, a nawet azotynów i innych substancji rakotwórczych.

Najwięcej pektyn znajduje się w pestkach jabłek, których z reguły nie jadamy. Dobre więc jadać jabłka wraz z pestkami. Niewskazane jest tarcie jabłek na metalowych tarkach, gdyż między metalem, a sokiem owocowym zachodzą reakcje chemiczne. Starte jabłka zajmują w żołądku więcej miejsca.

Dlaczego jabłka dla odchudzających?

Pektyny ułatwiają trawienie, zapobiegają próchnicy, szybko pęcznieją i dają na długo uczucie sytości. Dlatego zawierające ją jabłka są częstym składnikiem diet odchudzających. Można jeść ich naprawdę dużo. Składniki zawarte w jabłkach ponadto niszczą zbędne komórki tłuszczowe.

Jabłka w diecie...jak je jeść ?

Dietę jabłkową warto połączyć z innymi nawykami żywieniowymi. Rano przed śniadaniem zaleca się więc wypić szklankę wody mineralnej z łyżką octu jabłkowego. W ciągu dnia jabłek jemy tyle ile chcemy, nie zapominając o płynach , przynajmniej 2 litry dziennie. Można pić tez herbatki owocowe.

Jabłka myjemy, lecz ich nie obieramy, w skórce są bowiem minerały, witaminy i oczywiście pektyny!

W trakcie diety jabłkowej można jeść produkty wysokobiałkowe, niskotłuszczowe i nie zawierające cukru. Sól zastępujemy pieprzem, lub ziołami. Surówki łączymy tylko z oliwą z oliwek.

Jabłkowe menu

śniadanie:

200 g beztłuszczowego jogurtu z 2 łyżkami kiełków soi, 2 kromki chrupkiego pieczywa, szklanka soku jabłkowego (bezcukrowego)!

II śniadanie

puree warzywne, banan

obiad

pół opakowania ugotowanego ryżu ze startym jabłkiem, kefir

podwieczorek

kromka pelnoziarnistego chleba, 2 łyżki chudego twarogu, połówka startego jabłka.

kolacja

4 jaja na twardo (zjeść tylko jedno żółtko), łyżka gotowanego szpinaku, upieczone jabłko z cynamonem, zielona herbata