Diety low carb

Diety low carb

Najbardziej popularne diety Low Carbαργινίνη δοσολογια

W ciągu ostatnich 2-3 lat, diety low carb stały się modne. Rewolucyjna dieta Dr Atkinsa wskazała kierunek, jako dieta ultra ketogeniczna. Dieta Atkinsa pozwala na 20g węglowodanów przyswajalnych netto za dzień, w ciągu pierwszych 14 dni, następnie umożliwia dodatkowe 5 g węglowodanów netto w każdym tygodniu, dopóki nie zostanie osiągnięty cel redukcji masy ciała. Dieta South Beach, napisana przez kardiologa Agatstona, jest mniej restrykcyjną dietą low carb ale i tak zabrania najbardziej bogatych w węglowodany pokarmów w fazie indukcji. Diety Zone, Barry Sears, są jeszcze bardziej rozsądne. Przewidują podział kalorii na 40:30:30 z węglowodanów, białek i tłuszczów.drivelan

Teoria za dietami Low Carbformexplode efekti

Atkins mówi, że jemy za dużo węglowodanów. W efekcie, nadwyżka (czego nie możemy przetworzyć) jest przekształcana a glukozę i jest gromadzona jako tkanka tłuszczowa. Ponadto, nadmiar glukozy z węglowodanów, powoduje szereg zaburzeń metabolicznych, takich jak insulinooporność, cukrzyca typu 2. Rozwiązanie diety Atkinsa jest proste: jeść minimalną ilość węglowodanów co powoduje utratę masy ciała i poprawę zdrowia. Jednocześnie, Dr Atkins, zaleca jeść batony nisko węglowodanowe, a także przyjmować szereg suplementów żywieniowych, zarówno w celu zapewnienia optymalnego odżywiania jak i pomocy organizmowi w odzyskaniu równowagi po zmniejszeniu spożycia węglowodanów. Dieta South Beach nie jest zwolennikiem tego typu suplementacji diety.formexplode efekti

Krytycy diet low carbformexplode efekti

Wielu dietetyków i specjalistów od odżywiania ma wątpliwości co do diet bardzo niskiej zawartości węglowodanów, takich jak Atkins. Mimo wszystko, eksperci żywieniowi dostrzegają osiągnięcie Atkinsa jakim jest przywrócenie tłuszczów do diety (to znaczy, że nie wszystkie tłuszcze są złe), nie zgadzają się za to z kilkoma aspektami jedzenia ubogiego w węglowodany.

Zbyt mało zdrowych węglowodanów

Krytycy diet o niskiej zawartości węglowodanów mówią, że całe ziarna (np. pieczywo pełnoziarniste, brązowy ryż, owies itp.) zawierają ważne mikroelementy takie jak witaminy i minerały, a także zarówno rozpuszczalny i nierozpuszczalny błonnik. Spożywanie diet w dużym stopniu pozbawiony tych zdrowych składników nie jest zgodne z zasadą optymalnego optymalnego odżywiania. Dlatego właśnie, jak mówią krytycy, tak wiele suplementów jest potrzebnych, w diecie dr Atkinsa.

Diety low carb zawierają zbyt dużo tłuszczów nasyconych i trans

Inny krytycy diet o niskiej zawartości węglowodanów, jak dieta Atkinsa, mówią że będący na diecie są zachęcani do jedzenia nadmiernej ilości pokarmów zwierzęcych (np. masła, serów, mięsa), które zawierają wysoki poziom tłuszczów nasyconych i trans. Tłuszcze te są znane jako przyczyny chorób serca i miażdżycy (zatykanie tętnic), która jest główną przyczyną zawału serca i udaru mózgu. Nawet dr Agatstona, autor diety South Beach, krytykuje wysokie spożycie żywności pochodzenia zwierzęcego zaproponowana przez Dr Atkinsa.

Nadmierne kalorie czy węglowodany? Co powoduje wzrost wagi?

Kolejny problemem z podejściem Dr Atkinsa do utraty wagi jest fakt, że wydaje się być niepewny – co jest ważniejsze: kalorie lub węglowodany. Prawie wszystkie badania kliniczne wskazują, że nie jest możliwe zmniejszenie masy ciała, chyba że kalorie zostaną ograniczone. Ale w książce dr Atkins twierdzi, że prawdziwą przeszkodą w utracie wagi jest nadmierne spożycie węglowodanów.

Utrata wagi na diecie nisko węglowodanowej: Ile to woda?

Węglowodany wiążą się z wodą. Dlatego też, gdy korzystamy z naszych rezerw węglowodanów (tak jak na diecie Atkinsa) automatycznie tracisz wodę. Dlatego początkowy spadek wagi ciała w dietach jak Atkins, jest zazwyczaj dość szybki. Jednak z powodu utraty większej ilości wody (niż w tradycyjnych dietach ograniczających kalorie), jak tylko przestaniesz ograniczać spożycie węglowodanów, przybranie masy staje się nieuniknione.